Mindfulness

Mindfulness is weg van de automatische piloot, je bewust worden van hoe je in het leven staat, wat het met je doet. Niet alleen met je verstand bezig maar weer leren voelen met je lichaam. Weg van vastgeroeste automatische reactiepatronen die je steeds brengen waar je niet wil zijn.

Tot rust komen, in aandacht leven met compassie

We leven in een gejaagde wereld. Alles lijkt snel, sneller, snelst te moeten gaan. We zijn allemaal druk, druk, druk. De tijd lijkt steeds sneller te gaan en voor je het weet is er weer een week, maand, jaar aan je voorbij gegaan! Ga maar eens na, wanneer heb jij nog echte momenten van rust in de hectiek van elke dag? Neem je wel eens een adempauze tijdens je werk?

Door het Internet, de wereldwijde communicatie en multimedia, worden we ook overspoeld met informatie en externe prikkels. Dit heeft een grote invloed op ons zowel geestelijk als lichamelijk. Belangrijke elementen in mijn coaching en training zijn daarom ook Rust en Aandacht. Centraal hierin staat Mindfulness. Een beproefde vaardigheidstraining die je kan helpen weer van de automatische piloot af te gaan; weer aandacht te krijgen voor jezelf en mildheid te oefenen, voor jezelf en de ander.

Er zijn diverse manieren om te leren wat mindfulness is en wat het voor jou kan betekenen.  
De activiteiten/trainingen die ik organiseer zijn
• Mindfulness workshops (zie agenda)
• Kennismaking met Mindfulness training
• Mindfulness groepstraining
• Individuele Mindfulness training
• Mindful wandelen (zie agenda)

In een van de workshops kun je kennis maken met Mindfulness basis en enkele oefeningen. Mocht je het fijn vinden om al wandelend, buiten met Mindfulness aan de slag te gaan, dan kun je je opgeven voor het Mindful wandelen. Verder kun je meedoen aan de 8-weken groepstraining. Hierin ga je in een groep volop aan de slag met alle aspecten van Mindfulness en ontdekken waar het jou kan helpen in je leven.

Nieuwsgierig geworden naar wat Mindfulness voor jou kan betekenen? Neem even contact op voor meer informatie of meld je aan voor een van de trainingen of workshops.

Hoe mindful sta jij in het leven? 

Sta eens stil bij onderstaande vragen. Het zijn de 8 factoren van mindfulness. Je kan deze handige checklist ook downloaden. Wil jij je ervaring delen? Ben benieuwd naar jou verhaal. 

Frisse blik

Kun je gebeurtenissen in je leven zien alsof ze voor het eerst plaatsvinden of weet je al meteen hoe het zal gaan? 

Niet streven

Zit je week vol met zaken die gedaan moeten worden en moet je dingen bereiken, of geef je jezelf tijd en ruimte? 

Niet oordelen

Heb je meteen je oordeel klaar over de mensen die je ontmoet, of krijgen ze de ruimte om anders te zijn dan je dacht? 

Geduld

Neem je de tijd voor jezelf, geef je een ander de tijd, of heb je steeds maar haast?

Acceptatie

Kun je het accepteren als iets gebeurt is, of denk je steeds, wat als...? 

Loslaten

Houd je je krampachtig vast aan zaken, mensen, dingen die moeten gebeuren, of kun je ook loslaten?

Vertrouwen

Ben je bang dat dingen vast verkeerd zullen lopen, dat mensen je in de steek laten, of heb je het vertrouwen dat alles uiteindelijk goed komt?

Compassie

Kun je mild zijn voor jezelf en de ander?
En? Hoe mindful sta jij in het leven?
Valt het mee, glimlach naar jezelf. Valt het je tegen? Glimlach dan ook naar jezelf; met dit inzicht kun je aan de slag gaan! En weet; Mindfulness is ook eindeloos opnieuw beginnen; elk moment van je leven!

Ook aan de slag?

Nieuwsgierig geworden naar wat Mindfulness voor jou kan betekenen? Neem contact op en maak een afspraak voor een vrijblijvend (gratis) kennismakingsgesprek.